T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SAMSUN / SALIPAZARI - Gökçeli Ortaokulu

Haberler

Ock

Okusam Projesi kapsamında kitap kritiklerimiz devam ediyor. "İçimdeki Müzik" kitabını okuduk, kitabımızın kritiğini yaptık. Kitabın ana kahramanı Melody'yi ve onun özel durumunu konuştuk, pek çok engeline rağmen umutlu ve başarılı olan Melody'yi daha iyi anlamak ve onunla empati kurmak için Melody ile benzer bir hastalık sürecini yaşamış bilim insanı Stephen Hawking 'in belgeselini izledik. Engellere karşı bakış açımızı değiştirdik.

Ock

Ock

 

 

Ock

Okusam Projesi kapsamında 3. okuma grubumuz ile 2. kitabımızı tahlil ettik. Tarım işçisi olan konar göçer çocukların eğitim hakkından mahrum kalmasını ve hayatını kaybetmesini anlatan kitabımızı kitaptaki ana karakterleri canlandırarak inceledik. (Lo, Çavuş...) Kitap boyunca tekrar eden söze kendimizce eklemeler yapıp minik bir oratoryo ile tahlilimizi sonlandırdık.

Ock

Okusam Projesi kapsamında oluşturulan 3. okuma grubumuz ile bugün "Uçabileceğini Hayal Eden Tavuk" adlı modern fabli tahlil ettik. Ögrencilerimiz seçilen kahramanı kişisel özellikleri açısından değerlendirirken kahramanımızın yaşadıklarını düşünüp empati ve öz eleştiri de yaparak kitabı değerlendirdi. Kitap tahlilimize küçük bir drama da ekledik.

Ock

6. sınıflarda temel jimnastik duruşları etkinliği yapıldı. Öğrencilerin yoğun ilgi duydukları gözlemlendi. Emeği geçenlere teşekkürler.

Ara

Futsal müsabakasında Yavaşbey Ortaokulu'na karşı 4-0 galibiyet aldık. Katılım gösteren tüm öğrecilerimize ve rakibimize bu güzel maç için teşekkür ederiz. 

Ara

Ara

“Okusam Projesi” kapsamında 2. okuma grubumuzla Şermin Yaşar'ın "Lo" kitabını tahlil ettik. Kitabımızda bahsedilen tarım işçiliği ve çocuk tarım işçisi kavramlarını somutlaştırmak adına konu ile ilgili belgesel izledik. Öğrencilerimiz kitabın baş kahramanı Yüksel'in hayatını yaşadığı yeri resmederek çadırlar çizdiler.

Ara

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

ARALIK AYI KONUMUZ : Yunus Emre şiirleri okumaları

“Gönül Çalab’ın Tahtı” açıklamalı Yunus Emre Divanı sözlüğü için BURAYA TIKLAYINIZ.

Bu sözlük, Yunus Emre’nin şiirlerini daha iyi anlamak ve yorumlamak için önemli  ve güzel bir kaynaktır.

Sözlük,  öğrencilerin Yunus Emre şiirlerinde geçen kelimelerin anlamlarını, kullanımlarını tarihsel gelişimini öğrenmek için güzel bir araçtır.

Ortaokul öğrencileri sözlükten seçtikleri en az üç kelimenin yer alacağı anlamlı bir cümle ve afiş oluşturmaları gerekmektedir.

Örnek :

“gönül,yar,aşk”

Gönül, yar uğruna aşk ateşinde yanmaya hazırdır.

FAALİYET ADIMLARI:

1.Her sınıf için sınıfın en iyi cümlesi /afişi seçilir.

2. Sınıfların en iyi cümleleri/afişi arasından okulun en iyi cümlesi /afişi seçilir.

3. Okulların en iyi cümleleri/afişi ilçe millî eğitim müdürlüklerine gönderilir ve ilçenin en iyi cümlesi/afişi seçilir.

4. İlçelerin en iyi cümleleri il millî eğitim müdürlüklerine gönderilir ve ilin en iyi cümlesi/afişi seçilir.

5. İlin en iyi cümleleri/afişleri sergilenir ve il birincisi ödüllendirilir.

“Gönül Çalab’ın Tahtı” açıklamalı Yunus Emre Divanı sözlüğü için BURAYA TIKLAYINIZ.

Ara

TÜBİTAK Bilim Söyleşileri kapsamında Salıpazarı ilçemizdeki Gökçeli Ortaokulu’nda Sinop Üniversitesi öğretim üyesi Dr. Mehmet İMAMOĞLU tarafından "Spor Bilimleri Alanında Teknoloji Uygulamaları" konulu bilim söyleşisi gerçekleştirildi. İlçemizde ilk kez gerçekleştirilen bilim söyleşisine öğrencilerin ilgisi büyük oldu.

Ara

5. sınıflarda “Atletizmde Bayrak Yarışları” konulu etkinliğimizi gerçekleştirdik. Öğretmenimiz Ergin Kırkkeseli’ye ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Ara

Atletizmde kısa ve orta mesafe koşuları çıkış teknikleri etkinliklerle yapıldı.

Ara

Gökçeli Ortaokulu olarak ERASMUS 2023 SCH akreditasyonu aldık. Bu kapsamda okulumuz öğretmenleri yurtdışında "Akran Zorbalığı ve Okul Şiddeti ile Mücadelede Etkili Müdahale Stratejilerinin Geliştirilmesi" alanında eğitim alacaktır. Salıpazarı için bir ilk olacak bu eğitimin okulumuz ve ilçemiz adına faydalı olmasını diliyoruz. Proje hareketliliği bu dönem içerisinde gerçekleştirilecektir.

Ara

İlimiz genelinde yürütülen Okusam projesi kapsamında okuma listeleri ve grupları oluşturuldu. İlk grubumuz, okunan ilk kitabımız olan "Lo"yu tahlil etmek üzere toplandı. Kitabımız sohbet eşliğinde tahlil edildi. Farklı okuma grupları ile yeni kitaplarımız okunmaya ve tahlil edilmeye devam edecek.